LEVERING & RETOURNEREN

  • Wat zijn de levertijden?

    - 3 tot 6 werkdagen voor Nederland, België en Duitsland.

    - 4 tot 6 werkdagen voor andere Europese landen.

    - 5 tot 10 werkdagen voor alle andere landen.

    Voor meer informatie over levertijden, klik HIER.

    Ons team zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je je bestelling zo snel mogelijk ontvangt. 😊

  • Wat zijn de verzendkosten?

    erzendkosten :

    - Landen binnen de EU: GRATIS bij een aankoop van €80 of meer (bij aankopen onder dit bedrag een vast tarief van €4,90)

    - Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk: GRATIS bij een aankoop van €80 of meer (bij aankopen onder dit bedrag vanaf €6,90)

    - Internationaal (niet-EU-landen): GRATIS bij een aankoop van €100 of meer (bij aankopen onder dit bedrag vanaf € 9,9)

    Klik HIER voor meer informatie over levertijden.

  • Welke bezorgopties zijn beschikbaar?

    We bieden twee bezorgopties:

    - Thuisbezorging (naar alle bestemmingen)

    - Relay afhaalpunten (Nederland, Frankrijk, België, Spanje, Luxemburg, Duitsland en Portugal)

    De bezorgopties die beschikbaar zijn voor jouw bestemming worden weergegeven bij het afrekenen. 

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Je hebt het recht om je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst te annuleren. Volg de retourprocedure om je aankoop te annuleren. Artikelen dienen te worden geretourneerd in de originele verpakking, met het label intact en in perfecte staat.

    Retourzendingen moeten naar ons logistieke magazijn in Talant (21240) in Frankrijk worden verzonden. Het adres staat vermeld op ons retourformulier.

    Wij bieden gratis verzending voor alle bestellingen op Japan Vibe  met een waarde van meer dan €80. Je bent echter zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten voor je retourzending.

  • Moet ik invoer- en douanerechten betalen?

    Voor bestellingen naar Nederland en landen van de Europese Unie hoef je geen douane- en invoerrechten te betalen.

    Voor bestellingen naar landen buiten de Europese Unie (Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, enz.) is het mogelijk belasting of douanerechten te betalen. Wij hebben geen invloed op het totale bedrag dat je moet betalen. Deze kosten dienen altijd te worden betaald door de ontvanger van het pakket.

    Voor meer informatie over eventuele kosten raden we je aan contact op te nemen met je plaatselijke douanekantoor. Zo voorkom je onaangename verrassingen. 

  • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

    Je kunt de voortgang van al je bestellingen bij Japan Vibe in de gaten houden. Zodra je pakket is verzonden, ontvang je een e-mail met het nummer van je bestelling. Het enige wat je hoeft te doen is je trackingnummer en postcode in te voeren op ons tracking platform.

    Je kunt je pakket ook rechtstreeks volgen op de website van de vervoerder. 

  • Mijn pakket is verzonden maar ik heb deze nog altijd niet ontvangen, wat te doen?

    Controleer eerst de tracking van je pakket via de link naar je trackinginterface die je per e-mail is toegestuurd nadat je je bestelling hebt geplaatst. Als wordt aangegeven dat je pakket wordt afgeleverd, wacht dan tot de geplande afleverdatum. Als je pakket in afwachting is van bezorging, haal het dan af op het adres dat staat aangegeven op het bezorgbericht. Wees er ook zeker van dat het afleveradres dat op je bestelling staat correct is.

  • Ik ben niet tevreden met mijn bestelling, kan ik mijn geld terugkrijgen?

    Ja, dit is mogelijk. Neem in dit geval even contact met ons op. Je hebt 30 dagen vanaf ontvangst van de goederen om een volledige terugbetaling aan te vragen en het product naar ons terug te sturen in de oorspronkelijke staat. Je bent hierbij zelf verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van de producten. Neem vooraf contact met ons op en raadpleeg ons retourbeleid.

  • AANKOPEN EN BESTELLINGEN PLAATSEN

  • Waarom bij ons kopen?

    Bij Japan Vibe kiezen we onze producten met de grootste zorg uit en doen we er alles aan om je te helpen ze te ontdekken en ervoor te zorgen dat je de best mogelijke winkelervaring hebt. Maar dat is niet alles!
    - 100% veilig online bestellen met creditcard (iDEAL, Visa, Mastercard...), PayPal of Apple Pay.
    - Volg je bestellingen op onze website.
    - Gratis levering bij minimale aankoop.Gemakkelijk retourneren

    - Vakkundige en professionele klantenservice- 6 dagen per week tot je dienst.
    - Duizenden mensen hebben al vertrouwen in ons!

  • Hoe lang duurt het voordat een bestelling wordt verwerkt?

    Een complete bestelling, op voorraad en gevalideerd met creditcard vóór 13.00 uur, wordt dezelfde dag nog behandeld. Voor een volledige bestelling die na 13.00 uur met een creditcard is bevestigd, is de gemiddelde verwerkingstijd 24 uur.

    Bestellingen worden klaargemaakt van maandag tot en met zaterdag, op voorwaarde dat alle producten op voorraad zijn. Als een artikel niet op voorraad is, wordt je bestelling klaargemaakt zodra we deze binnen hebben.

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Onze online shop is 24 uur per dag geopend, elke dag van de week. Er zijn verschillende stappen in het bestelproces:

    1- Winkelmandje: controleer de inhoud van je bestelling. Hier kun je de hoeveelheden wijzigen.
    2- Klantgegevens: voer je persoonlijke gegevens en afleveradres in.
    3- Levering: kies de gewenste leveringsmethode uit de aangeboden opties.
    4- Betaling: je kunt kiezen uit verschillende betalingsmethoden. Je kunt de inhoud van je bestelling controleren op de overzichtspagina (optionele artikel(en) en dienst(en), bezorgmethode en bezorgkosten).
    5- Orderbevestiging: om er zeker van te zijn dat je bestelling is geregistreerd, dien je dit stadium te bereiken. Je ontvangt een orderbevestiging per e-mail met je bestelreferentie en trackingnummer.

  • Waar zijn jullie gevestigd?

    We zijn een Frans bedrijf. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Parijs (75008) en ons logistieke magazijn in Talant (21240).

  • Waar worden jullie producten gemaakt?

    De meeste artikelen die worden verkocht op Japan Vibe zijn gemaakt in Japan (servies, theebussen, Daruma, Kokeshi, Maneki neko, Noren, eetstokjes, Furoshiki, Bento, Tenugui, messen, wierook, enz.)
    Sommige artikelen die uit Japan worden geïmporteerd, worden ontworpen door onze Japanse leveranciers en gemaakt in aangrenzende Aziatische landen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij onze bento-accessoires (ontworpen in Japan en gemaakt in China) en sommige van onze tassen (ontworpen in Japan en gemaakt in India).
    De rest van onze producten wordt geïmporteerd uit andere Aziatische landen (China en Korea), waaronder : kussenhoezen, lampionnen, etc.
    Voor meer informatie over de herkomst van onze producten kun je contact opnemen met onze klantenservice, die je snel een transparant antwoord zal geven.
    We selecteren onze leveranciers met de grootste zorg, zodat we je kwaliteitsproducten tegen de beste prijzen kunnen aanbieden.
    Of je nu voor jezelf bestelt of om iemand anders te trakteren, we willen dat je winkelervaring bij ons zo plezierig mogelijk is.

  • Hoe annuleer ik mijn bestelling?

    Zodra je een bestelling hebt geplaatst, heb je 2 uur de tijd om contact op te nemen met onze klantenservice om een annulering of wijziging aan te vragen. Na deze tijd kan geen annulering of wijziging meer worden gegarandeerd, omdat de bestellingen dan al zijn verwerkt.

  • Ik heb mijn bestelling geplaatst, maar nog geen bevestigingsmail ontvangen.

    Controleer eerst of je deze e-mail niet in je spambox hebt ontvangen. Als je de e-mail nog steeds niet kunt vinden, geen paniek. Neem contact op met onze klantenservice en wij zullen je verder helpen! (In de meeste gevallen komt dit door een fout in je e-mailadres bij het plaatsen van je bestelling) 

  • BETALING & PRIVACY

  • Welke betalingsmethoden accepteren jullie?

    We accepteren de volgende betaalmethoden:

    - Alle creditcards (Visa, CB, Mastercard, Amex...)

    - iDEAL

    - PayPal

    - Bancontact

    - Apple pay

  • Mijn bankkaartbetaling is geweigerd, wat moet ik doen?

    Controleer eerst of de vervaldatum op uw kaart niet is verstreken. Als je banktransactie wordt geweigerd, is het mogelijk dat je de toegestane limiet hebt overschreden of dat er een fout is opgetreden tijdens het dubbele verificatieproces met je bank. Om zeker te zijn, nodigen we je uit om een tweede poging te doen en het bedrag van deze limiet te controleren op de app van je bank.
    Als het probleem aanhoudt, kun je er ook voor kiezen je bestelling te betalen met een andere bankkaart of een andere betaalmethode (Paypal, Apple Pay, enz.).

  • Wanneer wordt mijn kaart gedebiteerd?

    Als je betaling is geautoriseerd, ontvang je een e-mail ter bevestiging van je bestelling en wordt het bedrag binnen 24 uur afgeschreven.

    Als je kaart niet is geautoriseerd, wordt deze niet gedebiteerd. Gebruik in dat geval een andere bankkaart of betaal via Paypal.

  • Is de informatie die ik verstuur vertrouwelijk?

    Onze site wordt gehost door Shopify Inc. en we hebben een 256-bits SSL-beveiligingscertificaat. Alle informatie met betrekking tot pagina's, inhoud, creditcards en transacties wordt daarom beschermd door hetzelfde beveiligingsniveau dat door banken wordt gebruikt. Zie voor meer informatie over dit onderwerp onze juridische verklaring.

  • Welke valuta wordt gebruikt op jullie site?

    l onze prijzen worden standaard weergegeven in euro's (€).
    Je kunt je bestelling ook betalen in een andere valuta (CAD, CHF...) als je bestelling bestemd is voor een land met een andere valuta.

  • SERVICE & GARANTIES NA VERKOOP

  • Wat zijn jullie garanties?

    Als je bij Japan Vibe koopt, profiteer je van onze Geld-terug-garantie. Als je artikel niet bevalt, heb je 30 dagen de tijd om ons op de hoogte te stellen en je geld terug te krijgen. Als je artikel defect is, zoeken we een win-win oplossing voor je (terugbetaling, gratis omruiling, eenmalige promotiecode). Als je artikel niet wordt ontvangen binnen de overeengekomen levertijden (zie Levertijden), garanderen we ook hier een win-win oplossing. Neem voor meer informatie contact met ons op en bekijk ons Retourbeleid. Niemand wil spijt hebben van een aankoop, zeker niet als deze online is gedaan. We hechten veel belang aan feedback van onze klanten en doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je aankopen probleemloos verlopen.

  • Openingstijden klantenservice

    Onze klantenservice is beschikbaar van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 18.00 uur.

  • Ik heb een probleem met mijn product, wat moet ik doen?

    Neem contact op met onze klantenservice van maandag tot zaterdag.

  • Hoe krijg ik een factuur?

    Je kunt je factuur downloaden via de link in de e-mail ter bevestiging van je bestelling.